Saturday, January 19, 2019

Trip Ke Sabah 2.0!

Assalamualaikum 

Tak pasti aku ada mention atau tak pasal trip aku ke sabah last year on November. Ini kali kedua aku ke Sabah dan ya, aku masih terpesona dengan keindahan Sabah. Semua benda yang hang nak boleh dapat kat Sabah. Maksud aku hang nak pi kawasan sejuk boleh ke Kundasang, hang nak snorkeling atau diving boleh ke Tunku Abdul Rahman Park (paling dekat dengan Kota Kinabalu), nak rasa thrill naik keretapi lama menggunakan arang batu hang boleh naik keretapi Tanjung Aru-Tenom, rasa nak camping berlatar belakang Gunung Kinabalu boleh ke Melangkap, Kota Belud. Satu tempat banyak mood bercuti hang boleh rasa. Oh, percutian aku tu mengambil masa 7 hari 6 malam. Dah cukup puas hati? Belum! Haha sebab banyak lagi belum jelajah Sabah ni, Tawau, Sandakan, Papar (just to name a few) semua tu antara yang belum explore lagi. Pasti akan datang lagi, insyaAllah kalau panjang umur dan murah rezeki ;)

Oh, aku akan cuba tulis itinerari dan bajet sekali untuk rujukan. Mana tahu boleh bantu orang yang cari info untuk trip ke Sabah ni. Cuma satu yang aku harapkan, tiket flight tak boleh murah sikit ka  wahai AirAsia, MAS, Malindo??? Harga pi Sabah haritu aku boleh beli 2x tiket return ke Banda Acheh ya. Tourism Malaysia bising kenapa warga Malaysia ni taknak Cuti-Cuti Malaysia dan lagi suka bercuti ke luar negara. Weh, kalau tiket hang saing-saing nak beli tiket ke oversea memanglah orang berat nak pi yang dalam negara. Baik depa pi keluaq. Ni bukan aku sorang ja, kawan-kawan aku fikir yang sama. Kami ni pilih Sabah untuk pastikan mudah dapat green light bapak aku..haha. Dan Sabah sebab kakak aku biasa jalan kat sana, so less stress (nope!) hahaha.

Tanjung Aru, November 2018

Next entry will be bajet dan itinerari. Mungkin aku akan tulis by part. Harapnya diberi kekuatan untuk menulis. Kalau biaq lama-lama pakai tak tulis la.


M.


PENGINAPAN

No comments:

Post a Comment