Wednesday, April 25, 2018

Hello April Breakout! And A Wedding To Remember...

Dari tahun lepas dan membawa ke tahun ni, secara konsisten aku mengalami skin breakout bila April tiba. Adakah ini acara tahunan yang dianjurkan oleh kulit muka aku? Kenapa aku tak dapat memo? I should be happy in April sepatutnya lah sebab birthday month but yeah, I'm fine. Dulu zaman sekolah secara konsisten setiap kali birthday ada exam sebab ianya a week before cuti bulan May. Masuk zaman tua ni dia decide nak buat acara skin break out tahunan ye. Note to myself, do not get married in April or May. Don't you dare! May pun termasuk sebab kulit tak sempat nak sihat dalam sebulan. Mujur wedding Lisa haritu on March so kulit aku ok. Agaknya time tu kulit aku baru buat preparation untuk acara tahunan break out depa kot.

17th March 2018, Lisa punya nikah dan resepsi. Ada manis ada pahit..pahit sebab well faiqah patah tulang kaki. Sedikit nasihat ya kawan-kawan, bila ragu-ragu dengan sesuatu keputusan maka pilihlah yang paling kurang risiko ya. Beberapa minit sebelum kejadian kaki patah sebab tergelincir..Faiqah ada tanya aku, kasut mana dia patut pakai? Heels atau selipar? Aku macam erkk blur sebab selalunya benda ni bukan dalam senarai benda yang aku fikir..haha. Dia ragu-ragu sebab selalu kat dewan nikah kan kena buka kasut, jadi macam lagi senang pakai selipar. Aku macam ohh maannn..aku kan sebenarnya haritu la kali pertama pi nikah kawan, taktau nak suggest apa. Dan aku tak tau pun dia pilih apa, yang aku tau dia pakai heels pun selepas kejadian dia tergelincir lepas kami keluar dari parking area. She's getting better by now, dah buka cast pun..cuma kaki masih bengkak. Doakan dia cepat sembuh dan boleh jalan seperti sediakala. Lisa by now dah ada di Sabah dah dengan suami dia. Next mungkin jumpa time resepsi belah lelaki di Perlis nanti.

It's Lisa's Day!


M.

No comments:

Post a Comment