Sunday, December 25, 2016

Cara Kenalpasti Teh Menggunakan Pewarna.

Assalamualaikum.

Teh adalah sedap. Teh biasa, teh hijau, teh strawberry memang favourite aku.
Dalam bagi orang cina biasanya teh dipanggil cha, di india dipanggil chai.
Oh sebelum kagum kenapa aku tahu benda ni, ketahuilah aku tahu sebab tengok drama ja :P
Kalau sarikata tipu, maka tipulah aku disini haha.

google

Aku nak kongsi cara untuk kenalpasti teh yang diletak pewarna. Super mudah! Ambik uncang teh letak dalam segelas air sejuk/normal tempature. Kalau cemerlang sangat keluar warna kuning teh tu, yes itu bermakna dia ada pewarna! Teh yang bereaksi normal ialah teh yang keluarkan warna dan rasa bila direndam air panas.

Taknak share brand apa tapi you should try sendiri eksperimen ni di rumah. Oh personal favourite teh aku ialah Sabah Tea yang dah sah-sah dari sabah. Sedap hohoho.

M.

No comments:

Post a Comment