Sunday, May 25, 2014

Suara

Aku belajar sesuatu. Kalau nak orang ambik peduli apa kau cakap, kau kena tegas and please have some gut to tell them. Ha, omputih sebentar..hehe. Cakap belakang takkan membantu. Aku selalu berjaya menghalang diriku dari voice out kan ketidakpuasan hati aku. Dan nyata perghh ayat drama..kakaka..eh sambung balik. Dan nyata bila kita tak nak suarakan kemarahan itu ianya lebih menyusahkan.

Ia ibarat kau nak berak tapi sembelit. Seksa kan? Haa macam tu lah, kau nak buang sebab kau rasa aish takpayah simpan la benda yang susahkan kau tapi yet kau tak boleh. Pehh seksa wo tak boleh berak. Aku pesen kalau tak boleh berak mesti nak muntah, loya-loya semua tu. Bak kata entah sapa entah, aku tak ingat sapa..pening loya tu sebab kau simpan bahan toksik sebab tu lain macam rasa dia. 

Jadi, marilah buang toksik bersama-sama. Eh, aku bukan ajak berak secara berjemaah. Aku ajak korang untuk lebih berani menyuarakan pendapat, ketidakpuasan hati, kejengkelan dan segala ke yang ada di dunia ini. Marilah jadi lebih berani. Anda boleh! gittew *sambil hi 5 gedik*

Aku..tak selalu marah orang i mean perempuan la. Tapi kalau aku marah aku akan pastikan semua yang berkenaan tahu. Ha, takut tak? Kahkah. Luckily coursemate aku pesen bagus jugak,  hari ni kena marah, take note and esok is a new day..takda perangai perempuan emo nak over masam muka jadah apa tah. Sila jangan jadi typical perempuan yang asal sikit nak emo. Bosan la. Aku kalau jadi lelaki dah lama aku cabut la kalau ada makwe pesen emo duapuluh lapan jam. Ye, lebih dari duapuluh empat jam emo dia. Sekian.

Mira.

4 comments:

  1. Betullah ! Hahaha. Tetiba pulak ada isu berak. Hahaha. Kelakar ok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha perumpamaan gitu. tapi betul kan kalau takleh berak pening kepala..haha

      Delete
  2. yup..kena bertegas..tapi kalau dengan kawan sendiri, nak marah kan, gaduh besar...nak tegur kang, nanti gaduh pula...so, erm, the better way, buat biasa je...lama-lama, perasaan nak marah , nak tegur tu hilang la..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha, sama la selalu taknak gaduh sebab tu lah. fikir nak kwn lama kan. tapi kadang2 kena jugak bg hint. selebihnya sabar..hehe

      Delete