Friday, October 19, 2018

Bila Angin Bayu Membawa Diriku~

Tajuk taknak kalah eh. Sat, nak rolling eyes kat diri sendiri. 

I'm back! Will be back here bila rasa perlu escapism haha sejak bertambahnya media sosial di sana-sini belog dilupakan. Dasar melayu mudah lupa kan. Sekarang aku suka lepak twitter sana, orang kata micro-blogging. Micro tak micro la sebab sekarang orang boleh buat thread panjang berjela tujuh keturunan. Character pun dah bukan terhad kepada 140 lagi, dah up bilangan character tu. Eee pa benda la mai belog sembang pasal twitter. Tak kira betapa aku suka lepak twitter, aku kena mai jenguk belog ni. Disini la ada simpanan kenangan yang tak ternilai. Yalah, juai pun tak laku aih..hmm mungkin aku maksudkan tak bernilai eh sebenarnya? Haha.

Oktober berlalu dengan pantas, bulan-bulan lain pun sama, laju ja nak menuju penghujung 2018. Tahun ni, aku ambik satu langkah ke hadapan. Tahun lepas masa family trip buat road trip sebelah selatan sana aku kena assign job cari accommodation dan tempat best untuk dilawati. Susah ya, nak deal the best place untuk tidur dengan kapasiti 9 orang. Dah la semua taknak pre-book sebab konsep we'll go as far as we can gituh, yalah yang semak otak aku ni ha. Masuk 4 petang ja aku dah kena gelabah cari tempat. Sebab time gitu baru pak aku ada kesedaran, "ehh kita boleh cari tempat tidur dah ni ce try cari at area ABC". Mentang-mentang dalam Malaysia ja, macam ni lah nasibnya. Lalu selama empat hari aku pening kaplaaa..last day sis give up dan emo sebab masuk Melaka on weekend tapi tak pre-book accommodation. Kebanyakan homestay dah penuh dan yang ada, terlalu jauh. Kita nak stay on this one area. Eh jap, aku rasa macam tak share pun pasal pi trip tahun eh ka ada share tapi aku lupa aaaa teruknya ingatan ini. Anyhow, aku cuma nak cakap aku nak muntah fikir pasal accommodation tu. 

Jadi, this year insyaallah early november ni nak pi trip dengan adik beradik sepupu sepapat. Ya, aku in charge bab accommodation. Muntah? Literally yes, dah muntah pun. Haritu aku mebai sebab tak larat nak baca dah pasal accommodation. Nak baca, tengok range harga, tengok review, baca komen, double check everything..sangatlah memakan masa dan memakan kesabaran diriku ini. Aku stop dekat sebulan dah dari baca apa-apa pasal trip ni. Dua hari lepas aku ternampak sinar, baru la buka folder balik..check balik, track balik mana nak sambung. Still, ada dua accommodation belum settle. Sedikit stress sebab banyak hiccup sepanjang perancangan ni berjalan. Ini first time plan bercuti dengan adik beradik sepupu sedara mara. Hang akan ada kerisauan, depa akan suka ka dengan pilihan hang? Depa akan selesa ka tidur kat tempat hang pilih? Depa akan stress ka dengan itinerari yang hang buat? Route hang plan ni jauh sangat ka? Hah, soalan dalam otak muncul tetiba ni buat hang stress. Hang risau kot depa tak enjoy as much as you do. Wei, ni satu penyakit ka?

Aku harap semua pilihan aku takda masalah yang besar bila hari tersebut tiba. Aku takmau la, tak larat nak hadap hiccup. Aku kan kesabaran setipis kulit bawang. Doakan trip tu berjalan dengan jayanya. Kalau berjaya boleh la aku rajinkan diri share di sini. Kalau tak berjaya aku nak reyau tepi katil lah.

mebai = merajuk

M.

No comments:

Post a Comment