Thursday, April 10, 2014

Pertanyaan Yang Mengguris Hati.

Aku bukanlah golongan mudah terguris hati. Hati keras sikit dari kerak nasi. Jadi kalau engkau rendam dalam air pun tak berapa nak berkesan. Anggap hati aku macam bekas arang terlekat pada jaring lepas bakar sate. Haa, yang hitam tu. Bukan bermaksud hati kotor ye tuan-tuan dan puan-puan dan adik manis sekalian. Aku nak kabo betapa degilnya benda alah hitam tu nak tanggal dari jaring..begitulah degilnya hati aku. Payah nak terguris kecuali ada benda super sedih atau tengok movie meruntun jiwa seperti miracle in cell no. 7..itu rasa hati hancur.


Merujuk tajuk di atas, aku rasa terguris dengan eh jap terguris ke tergores ni? Yang aku pasti dan tahu gores dan menang ja. Mana satu yang betul ni? Encik Osman Baku please jawab kekusutan saya ini. Kenal Osman Baku? Tak kenal gi google sana. Ehem..tersasar dari niat asal. Tampar pipi, kembali ke realiti. Setiap kali kawan tanya bila nak beli smartphone? Ada whatsapp tak? Ada wechat tak? Hatiku rasa terguris. Sebab macam eh eh ketinggalannya daku. Tapi kau kena paham nafsu membeli barang berteknologi bukan fokus aku. Paling hebat aku beli printer dan powerbank. Motif la nak beli powerbank padahal takdak smartphone khenn.


Sila jangan pandang rendah, phone oldskool aku boleh charge pakai powerbank jugak la *jeling maut*. Aku beli sebab aku banyak kena keluar pegi program, kadangkala stay semalaman kat tempat program, taknak lah charge sesuka hati bila nampak soket. Lepastu kena marah..nehii. Aku taknak begitu. Okay, tipu! Aku beli sebab terpengaruh dengan jualan murah itu hari dan eheem encik cina jual tu comel..ahaha. Tahu, aku layak diterajang kan. Tapi aku dapat free pouch..so aku beli lah. Ah, typical Malaysian! Godaan dunia betul. Tapi serius cakap kalau pekedai melayu lelaki, biasa aku takkan beli kecuali desperate. Kenapa? Nanti aa aku cerita. Boleh buat entri istimewa tahu. Ini tiada kaitan racist ke apa jadah tu. Apa ke hal aku nak racist dengan bangsa sendiri. Takda jati diri namanya tu...

Eh..jangan rasa kecik hati pulak aku cakap macam ni. Aku luahkan bukan sebab nak cerita aku kecik hati orang tanya tu. Aku cuma nak cakap, aku segan nak kabo ke orang aku takda semua benda tu. Terguris hati dalam cerita ni setakat calar sikit ja, tak bawak dalam mimpi pun. Saja exaggerate bagi nampak sedih. Konon la. Segala kekurangan harap dimaafkan. One day ada rezeki aku pakai la sebijik. Paling lama pun dua tahun lagi. Tu pun kalau dah keja la..haha.

Sudah tentu aku rasa ketinggalan. Ketinggalan dengan teknologi? Itu aku tak kisah. Lantak engkau lah nak maju cemana pun. Aku cuma rasa sayang dan ketinggalan masa keemasan dengan sahabat-sahabat aku. Itu yang terguris hati tu. Selain dari itu? Tiada kekesalan walaupun tiada handphone canggih..gittew. Eh, ni birthday ittew da dekat takdew sapew-sapew nak hadiahkan smartphone keww? Bajet comei cakap rempitz. Sapa declare ini 'bahasa comel' entah? Kalau aku tahu orang yang declare tu aku terajang bontot dia. Jadah comel ejaan haremm camni.

Mira.
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment