Friday, February 14, 2014

Sebab Aku Tak Punya Banyak Wang.

Tajuk bunyi macam sedih sobs sobss dah kenapa? Aku ni sebenarnya ada masalah nak bagi tajuk dekat entri. Payah dia lagi payah lagi daripada nak namakan bakal anak di masa depan. Perghh bakal anak, bakal suami pun taktahu ke mana ada hati fikir anak. Tapi aku rasa semua orang ada nama favourite yang ada dalam otak kan. Ke aku sorang-sorang je yang berangan macamni? Ahha.

Tajuk ni sebenarnya panjang lagi,
sebab aku tak punya banyak wang sekarang ini maka aku harus tahan diri sambil menggembara melalui perspektif manusia yang lain.
Haa, itu tajuk panjang entri ni. Itupun setelah dipendekkan dapat la dua baris tajuknya. Ayat macam apa dah. Harommm complicated jugak pemikiran aku ni. Tak sangka aku seperti awek normal biasa yang sungguh complicated. Selalunya aku feelings aku ni gegirl bila pandang phone pink aku yang bapak aku bagi dan bila period melanda. Time lain tak berasa gegirl sangat.

Cemana nak rasa gegirl kalau groupmates assignment selalu panggil aku bro.
'bro assignment apa eh itu hari?'
'bro jangan lupa bawak slide presentation'
'alaaa tolongla sign attendance aku bro!'
Aku pakai baju krung hari-hari depa panggil bro. Buta kah anda wahai groupmates? Takpa la, nak friendzone aku lah tu sebenarnya kan. Macam la aku hadap sangat dengan ampa. Ayat emo orang kena friendzone..ahaha. Aku tak kisah pun realitinya tapi panggil aku bro masa tengah tunggu bus waktu peak hour boleh tahan malu lah woi. Jatuh la kredibiliti imej muslimah gua. Okay, aku bagi tajuk lain tapi cerita pasal ketidakperempuanan aku di mata groupmate kan. Nampak tak menepati tajuk disitu. Sebab tu exam markah tak setara mana, tak menepati kehendak soalan..haha.


Sambung balik dari rujukan tajuk di atas, aku nak cerita sebenarnya aku berjiwa pengembara. Tapi aku kan perempuan takleh la nak buat semua tu. Nak gedik-gedik naik bas pi KL sorang-sorang pun bapak tak bagi. Setakat Penang ok lagi..wuwu. Kadangkala ada rasa nak pack barang lepastu pi mana-mana aku nak. Seronok. Ada teman boleh sembang, takdak teman kita buat teman baru. Aku jeles dengan kelebihan lelaki sebab tu lah. Kemungkinan nak kena rogol pun takdak kalau lelaki..kurang bahaya. Bukan apa sejak tengok Ariana Rose aku semakin risau..kot kena culik dengan lelaki saiko. At least Ariana Rose tu kawen dengan Adam yang dulu jahat tu, siap winter wedding lagi. Apa aku cuba sampaikan ni? Harommm jugak bila lama tak menulis lepastu menulis. Macam gila.

Ceritanya sekarang ni aku nak bagitahu aku takdak duit sebab tu takboleh travel dengan sesuka hati. Bercuti dengan family seronok, tak tipu. Tapi takdanya aku dapat buat snorkeling atau scuba diving atau flying fox atau panjat gunung atau berjemur bajet omputih walaupun asalnya kulit kaler langsat buruk. Motif sangat nak berjemur. Susah betul duit nak masuk, nak keluar macam bukak air paip tetiba habis dah. Mejik. Jadi aku tahan diri aku dari entah lama mana, plan banyak tapi tak jalan la dah duit takdak. Sedih. Tapi bapak cakap bila aku dah keja suka hati aku lah nak pegi mana. Sekarang ni tahan diri dulu. Mujur duduk bumi Sintok takdak apa yang menarik. Cuba kalau aku duduk JB mahu jugak aku gedik-gedik pi universal studio. Aku yakin aku boleh segedik tu. Lepastu sorok dari bapak aku. Kalau kantoi mau kena lempang barang sedas dua atas kegedikan itu. Syukur aku bertapa kat bumi Sintok ni..haha.

Point entri ni sejujurnya aku nak berterima kasih kepada blogger dan penulis yang sangat rajin buat travelogue. Aku mungkin tak dapat mengembara secara realiti tapi menerusi gambar dan cerita pun sebenarnya dah buat aku gembira. Rasa macam wahhh cantiknya, wahh bestnya..lepastu sengih depan laptop macam kerang busuk. Aku rasa macam dah mengembara bersama si penulis..gittew. Ayat sedapkan hati sebab belum ada rezeki ke sana ke sini. Kalau aku tak sedapkan hati aku, sapa lagi nak sedapkan hati aku ha? Emo sendiri.

Okay. Aku rasa dah berjela aku menaip yang bukan-bukan. Aku nak cakap terima kasih ni sebenarnya. Terima kasih tau wahai penulis travelogue. Dalam atau luar negara..aku suka. Ke aku perlu nyanyi 'thankyou you...thankyou you'  sambil pegang sign board macam iklan digi tu eh? Jadahnya dah 'thankyou' letak 'you' pulak. Pening aku. -.-

Assalamualaikum.
Mira.

4 comments:

  1. haha..gelak plak ak bila baca entry hg yg nih,betul2 feel hg ada kat depan aku...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha rasa mcm aku bebel2 depan hang eh? rindu lettew.. :P

      Delete
  2. hahaha..seyes rsa hg membebel depan ak kot...berat nanang dh rndu ak nih..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..tu lah, org suruh mai sini takmau..kehkehkeh.

      Delete