Wednesday, November 13, 2013

Sleep.

Assalamualaikum.


Setelah aku experiment selama beberapa hari/minggu entah lah, tak ingat..aku mendapati aku punya mood lagi baik bila aku cukup tidur. Well sesapa pun kalau cukup tidur memang mood baik kan. So, pesanan aku pastikan cukup tidur. Ok, itu ja post hari ni..hahaa. Rasa macam ngada sangat kalau panjang tu je aku post. Bajet ini twitter kejap..hehe.

Ok lah, just share dengan anda-anda sekalian. Kalau nak dapatkan lebih tumpuan, mood baik dan kesegaran di waktu pagi please tidur before 12. Kalau lebih sikit, tidur before 1 am tu kira aci jugak lah. Sebab apa? Sebab tidur waktu malam tak sama kualitinya dengan tidur waktu siang. Just so you know.

Kadang-kadang memang tak dapat elak, sebagai insan marhain yang keja berlambak. Tak student langsung kalau tak pernah rasa buat keja berlambak dengan limited time. Sentiasa rasa macam tak complete etc etc etc kann. Jadi, penyelesaiaan tidur awal, bangun pagi-pagi buta dan siapkan keja.


Takut tak bangun tidur? Ahha..sonang tu. Buat self-talk dan cakap dengan diri sendiri, 'aku kena bangun, mesti!' Cakap slow-slow sudah. Kang nampak aneh pulak duk jerit padahal cakap dengan diri sendiri je pun. Dan kunci jam banyak-banyak..sampai kau rasa annoying bila dengar bunyi jam tu..hehe.

Pada aku, berkesan je. Semangat bangun pagi tu memang lain. Boleh lalalala pegi buat laundry, masak air, kemas katil gitu. Macam happy gila pagi-pagi padahal takda apa pun. Sampai camtu lah..hehe. So, try lah kalau nak rasa kegembiraan ini secara bersama..hee.

p/s: kalau ada anak, taktahu la tidur jadi cemana. Orang kata upside down time tidur kita. memandangkan takda anak lagi, taktahu la nak cakap cemana..hehe.

Mira.

2 comments:

  1. fuyoo..biar betul mira nie..sy ritu, mmg heaven gila lah dpt tido malam lepas berhari2 berjaga time mikail dalam pantang lg..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa, kalau penat sangat lepastu dapat tidur malam memang heaven kan..hehe. sekarang saya lagi suka bangun awal pagi dpd stay up buat keja, lagi segar kak..hehe. bytheway, mikail makin comel. geram ja tengok..hehe.

      Delete