Wednesday, August 24, 2011

Anjakan Paradigma!

Oh, sejak menginjak usia 20 tahun ni..aku dah ada feel jadi perempuan sejati. Bukan la maksudnya selama ni aku bernafsu songsang..simpang malaikat 44 okay! Aku cuma seorang perempuan yang kurang sifat feminin. Kalau tak salah aku masa kecik-kecik dulu aku lemah lembut..*sepupu aku kata..hehe. Tapi tu dulu la. Lepas selalu dibuli aku malas dah nak jadi budak lemah lembut yang sopan. Terus rebel jadi ganas..haha.

Anyway, aku sebenarnya nak cerita apa yang aku belajar lately. Aku belajar macam mana nak make up. Sila tepuk tangan ramai-ramai..haha. Dan tok guru aku tak lain tak bukan sepupu aku si Imah. Oh, sorry takdak gambar nak upload. Gambar yang ada semua oldskool. Dia punya make up nampak natural. Tapi aku tak dapat la nak buat semua step yang dia apply. Aku belajar sikit je.


Sesungguhnya nak pakai make up tak senang. Ni untuk newbie macam aku la. Yang jenis duk pakai hari-hari aku rasa takdak masalah kot. Memang rasa senang macam makan kacang cap tangan. Aku yang jenis benda make up pun tak pernah pegang..memang rasa macam lost.

Aku serius terseksa bila nak try pakai sendiri. Kalau setakat bedak dengan lip balm gua takdak hal beb, yang masalah nak pakai eyeliner..perghh! Sampai keluar air mata. Hebat tak hebat! Haha. Tapi aku setakat ni tak putus asa walaupun kalau orang tengok macam gaya emo dah. Eyeliner tu kalau salah lukis aku duk sapu..tetiba jadi eyeshadow? Apakah? Adeh..faham tak kesukaran aku adapt dengan menda ni.


suka tengok! tapi setakat tengok je lah..hehe

Jadi, aku dengan rendah diri nak cakap..orang yang pandai make up tu sangat hebat! Yang aku ni terkial-kial macam sial..*eh, termaki pulak..hee.  Walau apa pun tak rugi belajar. Walaupun peratusan aku nak apply tu sangat rendah tapi daripada taktau langsung baik belajar sikit kan. Mana tau nanti ada keperluan ke..takdak la menagih simpati orang kan. So, belajar la kawan-kawan walaupun sedikit. Tapi rasanya aku sorang je tak reti benda camni..adeh..


Love, Mira.

5 comments:

  1. fuyooohhhh...pas ni leh tolong make up kn ak plak..kita bermula dgn pakai selendang...hahahahaha

    ReplyDelete
  2. YANG AKU NI TERKIAL-KIAL MACAM SIAL..
    sapa la ajaq dok cakap lagu ni.
    oh yeah!!hahahhahaah

    ReplyDelete
  3. dayah..ah, hg blajaq sendiri la. nnti date ngn abd aziz bin hamzah boleh pkai cun2..haha.

    ReplyDelete
  4. faiqah: haha..ntah la, aku rasa mcm berirama ja ayt tu..ngeehehe
    hafiz: aku ayu kan along? haha..bangga tak?

    ReplyDelete